Problematika organizovania verejných športových podujatí z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky
Predmetom príspevku je analýza problematiky organizovania verejných športových podujatí, ktorej súčasťou je aj veľmi aktuálna téma diváckeho násilia, z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky, považujeme za potrebné poukázať na ústavné poslanie a pôsobnosť prokuratúry vykonávanú prokurátormi, ktoré vytvárajú ústavný a zákonný rámec pre aktívnu participáciu prokuratúry a prokurátorov na riešení predmetnej problematiky.
NÁSILIE A NEVIAZANOSŤ DIVÁKOV V PRÁVNYCH A SOCIÁLNYCH PODMIENKACH SLOVENSKEJ REPUBLIKYMagOff
Prokuratúra Slovenskej republiky - minulosť? prítomnosť? … budúcnosť!
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v námornej doprave
Slovenská republika (rovnako ako ostatné členské štáty EÚ) je povinná do 17.06.2011 transponovať (viď článok 25 odsek 1 smernice) Smernicu Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v sektore námornej dopravy a ktorou sa mení a dopĺňa smernica Rady 1999/35/ES a smernica Európskeho parlamentu a Rady 2002/59/ES.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR predložilo do legislatívneho/pripomienkového konania návrh nariadenia vlády SR o vyšetrovaní námorných nehôd a námorných mimoriadnych udalostí.
Projekt prípravy “Nového zákona o športe” - projekt, ktorý sa môže stať vzorom
Projekt prípravy "Nového zákona o športe" uzrel svetlo sveta začiatkom roka 2014. Jeho forma, spôsob vývoja, pracovné prostredie a personálny aparát môžu vytvoriť predpoklady pre kvalitný výsledok spoločnej snahy - zákon, ktorý na základe poznania, spoznania, vedomosti a invencie komplexne upraví nielen právne vzťahy vznikajúce v oblasti športu moderným, kvalitným, prepracovaným a hĺbkovým spôsobom.
Zákon č. 154/2001 Z.z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení zákona č. 220/2011 Z.z. (úplne znenie s označením ustanovení, ktorým ústavný súd pozastavil účinnosť)
LISABONSKÁ ZMLUVA - Zmluva o fungovaní Európskej únie (konsolidované znenie)
Zákon č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení zákona č. 237/2011 Z.z.
Text zákona č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení zákona č. 237/2011 Z.z. redakčne spracovaný na stránke UčPS
Zásadné pripomienky k vládnemu návrhu novely zákona č. 153/2001 Z.z. o prokuratúre a ďalších desiatich zákonov
Dňa 4.3.2011 bol doručený do Národnej rady SR vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalších 10 zákonov).
V medzirezortnom pripomienkovom konaní bolo vznesených 332 pripomienok z toho 52 pripomienok zásadnej povahy.
Zásadné pripomienky proti návrhu vzniesli okrem Generálnej prokuratúry SR aj Slovenská informačná služba, Ministerstvo obrany SR, Ministerstvo vnútra SR, Ministerstvo financií SR, Národný bezpečnostný úrad, Slovenská advokátska komora, Konfederácia odborových zväzov SR, Najvyšší súd SS, Krajský súd v Košiciach. Do Národnej rady SR bol návrh zákona doručený napriek zásadným pripomienkam.
Detaily návrhu zákona a ďalší priebeh legislatívneho procesu je možné sledovať na stránke Národnej rady SR - detaily návrhu zákona.
Ústavný súd pozastavil účinnosť niektorých ustanovení novely zákona o prokuratúre
Ústavný súd Slovenskej republiky pod vedením predsedníčky Ivetty Macejkovej na neverejnom zasadnutí pléna 28. septembra 2011 rozhodol vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 105/2011 o návrhu prvého námestníka generálneho prokurátora Slovenskej republiky na začatie konania o súlade niektorých ustanovení zákona č. 220/2011 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre.
Ústavný súd pozastavil tiež účinnosť viacerých ustanovení zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov, zákona č. 548/2001 Z. z. o Justičnej akadémii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 400/ 2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Definujme (ne)definovateľné - profesionálny, poloprofesionálny a amatérsky výkon športovej činnosti
Autor sa v predkladanom príspevku snaží uvažovať o možnosti vyvrátenia tvrdenia, že športová činnosť je len jedna a nie je možné ju ďalej deliť na jej ďalšie - akési podskupiny či formy. Na základe vzťahu medzi športujúcim subjektom a športovým klubom či iným subjektom, na základe odplatnosti, prípadne na základe neexistencie týchto skutočností uvažuje o možnosti rozdelenia športovej činnosti na jej ďalšie druhy. Formuluje definíciu profesionálneho výkonu športovej činnosti, poloprofesionálneho a amatérskeho výkonu športovej činnosti.